Zulu Awards

Millioner grinede af komisk iPhone-lancering: Men den der ler sidst ler bedst

En video af en særdeles sløj dansk lancering af iPhone 7 er blevet set millioner af gange – nu har klippet fået en Zulu nominering.

Når en ny iPhone lanceres, så er det ikke unormalt, at der ligger en kø af overnattende technørder, der vil være de første til at få fingrene i de nyeste gadgets.

Men at der ingen møder op – det er usædvanligt.

Gutterne i butikken blev selvfølgelig noget overraskede over den store eksponering, som deres morgenåbning fik. Det var helt vildt.

Lasse Schneider, Head of Retail hos 3.

Alligevel var det dét billede, der mødte personalet i 3-butikken i Viborg, da de den 16. september 2016 havde forberedt en fejring af den nye iPhone 7.

Flop-lancering set millioner af gange

Personalet havde gjort klar til den store åbning fredag, hvor der både var pustet balloner op til en fornem port, og en enkelt medarbejder stod klar med en konfettikanon.

Festen blev dog noget af en fuser, da kun to stillede sig klar for at købe den nye iPhone.

De to gæster slap dog ikke for konfettikanon, og hele situationen blev foreviget af TV Midtvest, og siden er klippet blevet set flere millioner gange.

På tv-stationens Facebookside er videoen blevet vist mere end 850.000 gange, mens videoen fik næsten 10.000 likes på TV2 Nyheders facebookside.

Episk!

Posted by TV 2 NYHEDERNE on Friday, September 16, 2016

Klippet gik for alvor viralt, da det amerikanske underholdningsmedie 'The Lad Bible' også valgte delte episoden.

'The Lad Bible' deler morsomheder fra nettet og har mere end 20 millioner likes på facebook. Opslaget fik her over 23.000 delinger og 132.000 likes. 

- Gutterne i butikken blev selvfølgelig noget overraskede over den store eksponering, som deres morgenåbning fik. Det var helt vildt, fortæller Lasse Schneider, der er Head of Retail hos 3.

This iPhone launch... 😂😂😂

Posted by LADbible on Friday, September 16, 2016

Klip fik kunder til butikken – og nu en nominering

Hos 3 kan de godt se det grinagtige i klippet, men den massive eksponering har ikke haft nogen dårlig betydning for butikken – tværtimod.

- Vi kan sagtens se det komiske i klippet. Morgenfesten nåede ikke helt det niveau, som vi havde forestillet os i Viborg, siger Lasse Schneider og tilføjer:

- Og selvom butikken i Viborg havde en sløv start, så betød videoklippet, at rigtig mange opdagede, at der var iPhones tilbage på hylderne i Viborg. Butikken havde derfor en af deres mest travle dage nogensinde på denne skæbnesvangre fredag i september. Derfor har vi ikke noget imod at blive lidt til grin, siger Lasse Schneider.

Den vilde eksponering af klippet har nu betydet, at sekvensen er nomineret til en Zulu Award i kategorien ’Det Vi Alle Sammen Grinte Af’, og det er bestemt ikke kede af hos 3:

- Vi tager med glæde imod Zulu nomineringen, og opfordrer alle til at stemme på os. Så ja den der ler sidst, ler bedst, skriver 3 på deres facebookside.

Hvem mener du fortjener prisen Det Vi Alle Sammen Grinte Af’​? Stem med herunder.

Afstemning

DET VI ALLE SAMMEN GRINTE AF