For kontroversiel til tv: Lagde efterfølgende annoncørens hjemmeside ned

Tv-stationen Fox ville ikke vise afslutningen på '84 Lumber's reklamefilm om mexicanske immigranter.

Super Bowl er en af årets mest prestigefyldte sportsevents.

Inde på banen kæmper to højtbetalte NFL-mandskaber for at vinde Vince Lombardi-trofæet, men uden for kridtstregerne foregår der ligeså stor en kamp mellem svinedyre reklamefilm for at vinde de mere en 100 millioner tv-seeres gunst.

Og det er særdeles dyrt at få vist en reklame under Super Bowl. Ifølge Fortune koster det mere end 34 millioner danske kroner at få 30 sekunders reklame på skærmen i den bedste sendetid.

Ikke desto mindre havde flere af nattens annoncører mere og andet på hjertet end de sædvandlige humoristiske budskaber og letpåklædte damer.

Søndag skrev vi om Budweisers skjulte kritik af Donald Trump i deres reklame. Men den amerikanske bryggeri-gigant var ikke den eneste annoncør, der have et politisk budskab.

Blandt andet i reklamefilmen for trælast-virksomheden ’84 Lumber,’ hvor der også var fokus på immigranter.

En reklame, der var så 'kontroversiel', at tv-stationen Fox, der for stod transmissionen af nattens amerikanske fodboldkamp, afviste at sende reklamen i sin fulde længde.

Stoppet af en mur

Reklamefilmen fortæller historien om en spansktalende mor og datter, der efter alt at dømme er i gang med at rejse fra Mexico til USA.

I slutningen - der ikke blev vist på tv - kommer de to til en enorm mur, der spærrer for deres videre rejse. Heldigvis viser det sig, at nogle nævenyttige håndværkere har lavet en dør i muren, som mor og datter kan slippe igennem i slutningen af reklamefilmen.

Se hele 84 Lumbers kontroversielle reklame her:

84 Lumber opfordrede, efter reklamefilmen havde været vist på tv, seerne til at gå ind på firmaets hjemmeside for at se den seks minutter lange reklame i sin helhed.

Og det var der så mange der gjorde, at hjemmeside brød sammen i flere timer.